tirsdag 26. oktober 2010

Roser er røde, fioler er blå..


I våres var jeg så heldig å arve noen nydelig
håndbroderte duker, og det var med et hjertens sukk
at jeg tok frem saksen og begynte å klippe i dag.

Men nå må det også sies at de var flekkete og
med raknede kanter her og der,
så de var pensjonerte som bord-duker.



Et stort hjerte ble sydd,
cirka 20 cm.
Tips ved tynt stoff er å stryke
vlieselin på baksiden.
Mangler bare noen sting for hånd som dere ser,
så er det ferdig.



For et fantastisk stykke arbeid min mormor har gjort her,
jeg kjenner slik en beundring.
Slik en flid det er lagt inn i hvert ett sting,
for en nøyaktighet.
Selv baksiden er alldeles nydelig.



Prøvde meg på et kremmerhus også i dag.
Ble så inspirert til å prøve etter å ha lest bloggen
til Barbro og sett hennes kremmerhus



Veldig søte til å ha hengende fremme til
jul med litt julegodter oppi.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails